Zarządzanie promocjami w sklepie internetowym WooCommerce
Promocje dla zamówień oparte na wartości koszyka, kategoriach produktów, historii zamówień klienta. Promocja dla ról i grup klientów. Promocje dla kategorii oparte na wartości produktów w kategorii lub ilości pozycji w koszyku. Promocje dla dowolnego produktu.
Rodzaje promocji, które można przeprowadzić w sklepie
- Rabaty kwotowe i procentowe oraz stała cena.
- Rabaty dla wybranych kategorii.
- Rabaty dla wybranych ról lub grup użytkowników.
- Rabaty dla wybranych produktów lub ich wariantów.
- Promocje na podstawie wartości koszyka, kategorii, historii zakupów użytkownika.
- Promocje kup X sztuk produktu, aby otrzymać rabat na Y sztuk tego produktu.
- Promocje kup X sztuk i otrzymaj Y za darmo.
- Promocje kup produkt z wybranej kategorii, aby otrzymać rabat na produkt z tej samej lub innej kategorii.
Przykłady promocji dla produktów
Promocje można tworzyć na poziomie każdego produktu i/lub wariantu produktu.
- Kup jeden T-shirt, drugi otrzymasz gratis.
- Kup produkt z kategorii laptopy, torbę do laptopa kupisz za 50% ceny.
- Kup 5 kubków, każdy następny otrzymasz ze zniżką 20%.
- Za każde 3 kupione piłki, jedną otrzymasz gratis.
Przykłady promocji dla zamówień
- Jeśli suma zamówienia wynosi co najmniej 100 zł, klient otrzyma 10% rabatu.
- Jeśli suma zamówienia wynosi od 100 do 200 zł, klient otrzyma 15 zł zniżki, a jeśli pomiędzy 200 a 400 zł to otrzyma 25 zł zniżki.
- Jeśli suma zamówienia w kategorii laptopy wynosi co najmniej 2000 zł, klient otrzyma 20% rabatu na dowolne produkty z kategorii akcesoria do laptopów.
Przykłady promocji dla zamówień oparte na historii zakupów klienta
- Jeśli klient wydał co najmniej 500 zł w ostatnim roku, otrzyma 10% rabatu.
- Jeśli klient wydał co najmniej 250 zł w tym miesiącu, otrzyma 10 zł zniżki.
- Jeśli klient wydał pomiędzy 300 a 500 zł przez ostatnie 100 dni, otrzyma 5% rabatu, a jeśli pomiędzy 500 a 700 zł to otrzyma 10% rabatu.
Przykłady promocji dla kategorii
- 15% rabatu na wszystkie akcesoria do piłki nożnej (np. z okazji rozpoczęcia się mistrzostw w piłce nożnej można błyskawicznie przecenić wszystkie produkty z wybranej kategorii).
- 10% rabatu na dowolny produkt z kategorii karty pamięci, jeśli klient kupi aparat fotograficzny.
- 10 zł zniżki na wszystkie produkty z kategorii książki kryminalne, jeśli klient kupi co najmniej 5 książek z tej kategorii.
Przykłady promocji dla ról lub grup użytkowników
- 10% rabatu dla wszystkich pracowników sklepu (użytkownik musi mieć przypisaną rolę Kierownik sklepu lub stworzoną osobną rolę dla pracowników).
- 5 zł zniżki dla subskrybentów newslettera (wymaga stworzenia np. grupy Newsletter oraz przypisania do niej użytkownika).
- 5% rabatu dla wszystkich zarejestrowanych klientów (np. na urodziny sklepu można błyskawicznie przecenić wszystkie produkty dla wszystkich obecnych klientów).