Pozycjonowanie stron internetowych – SEO strony www
Pozycjonowanie stron to proces optymalizacji strony internetowej w celu poprawy jej widoczności i rankingu na stronach wyników wyszukiwania (SERP) dla określonych słów kluczowych i fraz. Celem pozycjonowania stron jest zwiększenie ruchu organicznego na stronie internetowej poprzez uczynienie jej bardziej widoczną dla użytkowników wyszukiwarek.
Pozycjonowanie stron dzielimy na 4 etapy
- Optymalizacja On-page – optymalizacja różnych elementów strony internetowej, takich jak tagi tytułu, metaopisy, nagłówki H1-H6, treść, obrazy i adresy URL, w celu poprawy ich trafności i autorytetu dla określonych słów kluczowych.
- Optymalizacja Off-page – polega na pozyskiwaniu wysokiej jakości linków zwrotnych (backlinki) do strony internetowej z innych autorytatywnych witryn internetowych, co jest niezbędne aby poprawić rankingi pozycjonowanej strony w wyszukiwarkach.
- Optymalizacja techniczna – zapewnienie, że pozycjonowana strona internetowa ma odpowiednią strukturę i kod, aby ułatwić wyszukiwarkom przeszukiwanie i indeksowanie jej treści.
- Optymalizacja treści (SEO copywriting) – tworzenie wysokiej jakości, angażujących i trafnych treści, które są zoptymalizowane pod kątem określonych słów kluczowych i mogą przyciągać organiczny ruch z wyszukiwarek.
Interesuje Cię pozycjonowanie strony internetowej (SEO)? Zapytaj o wycenę
Pozycjonowanie stron WWW
Organiczne pozycjonowanie stron WWW to jedna z najskuteczniejszych metod reklamy w Internecie ponieważ firmy, usługi lub produkty, które można znaleźć na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (TOP 10) po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarce Google, są postrzegane jako bardziej atrakcyjne i godne zaufania w wyniku czego są po prostu najczęściej klikane i odwiedzane przez użytkowników.

Dodatkową, niezaprzeczalną korzyścią z pozycjonowania strony internetowej (tak aby kluczowe frazy znajdowały się na pozycjach TOP1, TOP 3 ale też TOP10) jest budowa świadomości marki w Internecie. W tej kategorii należy jednak zadbać jeszcze o profesjonalny content plan i SEO copywriting w czym również pomagamy!
Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych
Profesjonalne pozycjonowanie stron (SEO) zwiększa oglądalność strony internetowej od kilku do nawet kilkudziesięciu razy i jest standardem wśród firm i marek, które chcą wzmocnić swoją pozycję na rynku poprzez wyprzedzenie konkurencji. Wzrost liczby odwiedzin strony przekłada się na wzrost liczby klientów (czyli zwiększenie sprzedaży produktów i usług lub zwielokrotnienie innych interakcji oraz transakcji).
Analiza i strategia pozycjonowania
- Przygotowanie strategii działań pozycjonowania strony internetowej.
- Przeprowadzenie audytu strony oraz jej optymalizacji.
- Dokonanie analizy i doboru fraz kluczowych do pozycjonowania.
- Analiza działań firm konkurencyjnych.
Działania On-page i Off-page
- Zarządzanie frazami kluczowymi i ich monitoring.
- Opracowywanie tematów treści do publikacji na stronie (content plan).
- Tworzenie (pisanie, optymalizacja SEO) nowych treści (SEO copywriting) – opisy usług i produktów, treści dot. ogólnej działalności firmy, dedykowane artykuły eksperckie
- Publikacja nowych treści na stronie internetowej.
- Publikacja artykułów sponsorowanych w specjalnie dobranych serwisach zewnętrznych.
- Monitoring kondycji SEO strony i definiowanie rekomendacji technicznych oraz rekomendacji dotyczących optymalizacji treści.
- Modernizacja strony – wdrażanie do strony ww. rekomendacji.
- Link building:
- przegląd linków prowadzących do strony,
- pozyskiwanie wartościowych linków.
- Optymalizacja profilu firmy w serwisie Google Moja Firma.
- Konfiguracja i utrzymanie Google Analytics i Google Search Console.
- Uważne monitorowanie algorytmu Google i reagowanie na wszystkie jego zmiany.
Weryfikacja i raportowanie
- Analiza statystyk ruchu na stronie oraz konwersji.
- Weryfikacja prowadzonych działań i dobranych metod.
- Konsultacje i doradztwo, rekomendowanie odpowiedniego kierunku rozwoju biznesu on-line.
- Comiesięczne raporty z przeprowadzonych działań zawierające m.in.:
- zmiany w pozycjach strony na frazy kluczowe,
- analiza pozyskiwanego ruchu i wygenerowanych konwersji,
- propozycja działań na kolejne miesiące.
Zarządzanie procesem pozycjonowania stron WWW
- Dedykowany opiekun – opieka kierownika projektu na każdym etapie realizacji prac.
- Doradztwo i konsultacje SEO – odpowiadamy na pytania, podajemy przykłady, opisujemy szczegółowo działające w nich mechanizmy. Wskazujemy dobre praktyki, warte rozpatrzenia przy realizowaniu działań marketingu internetowego.
- Przejrzystość działań – prowadzenie projektu z zastosowaniem profesjonalnego oprogramowania do zarządzania dostępnego do wglądu dla Klienta na każdym etapie projektu.
- Sprawna współpraca zdalna – możliwość swobodnego i wygodnego, zdalnego śledzenia, testowania i zatwierdzania wykonanych prac oraz zgłaszania uwag/poprawek/zmian.
Zespół projektowy, czyli kto odpowiada za pozycjonowanie stron internetowych
W realizację procesu pozycjonowania stron zaangażowane są osoby o różnych specjalnościach i mające wiedzę z różnorodnych dziedzin. Pozycjonowanie stron internetowych jest realizowane przez zespół składający się z:
- kierownika projektu,
- specjalisty(ów) ds. SEO,
- copywritera(ów),
- web developera(ów),
- content developera(ów).