Cross selling w sklepie internetowym
Zwiększenie średniej wartość koszyka, bez dodatkowych nakładów na reklamę za pomocą cross-sellingu.
Zalety modułu cross-sellingu
- Sekcja cross-sellingu pokazana w widocznym miejscu na stronie produktu.
- Możliwość udzielania rabatu na produkty z sekcji cross-selingowej.
- Dodawanie produktów do koszyka jednym kliknięciem.
Cross-selling to sposób prezentacji dodatkowych produktów uzupełniających produkt główny. Kluczem do efektywnego zwiększenia wartości koszyka jest odpowiednie połączenie produktów.
Zwiększenie sprzedaży w sklepie WooCommerce
Wykorzystanie cross-sellingu do zwiększenia sprzedaży to po prostu zaproponowanie klientom dodatkowych produktów podczas zakupów. Można także tworzyć atrakcyjne rabaty na zakup produktów w zestawie.
Przykłady konfiguracji Quick Cross-Sells WooCommerce
Sprzedając telefon komórkowy dodaj do sekcji Quick Cross-Sells:
- kartę pamięci
- ładowarkę do samochodu
- szkło ochronne na ekran
W skrócie, wszystko to, co może okazać się przydatne razem z nowym telefonem. Proponując produkty w sekcji Quick Cross-Sells (widok poniżej) sprawiamy, że klienci kupią w sklepie więcej mimo, że na początku byli zainteresowani tylko głównym produktem.
Okazyjne zestawy sprzedają więcej w jednym zamówieniu
Dobierając produkty do sekcji Quick Cross-Sells WooCommerce podsuwamy klientom pomysły na dodatkowe akcesoria lub uzupełnienie możliwości produktu głównego.
Np. sprzedając zabawkę, możemy zaproponować do niej baterie, a telefon oferować z dodatkową kartą pamięci.
Rabat na produkty Quick Cross-Sells WooCommerce kupowane razem z głównym produktem
Za pomocą Quick Cross-Sells WooCommerce możena skonfigurować rabat kwotowy lub procentowy na produkt z sekcji.
Jeśli nie chcemy oferować rabatu, możemy sprzedawać produkty po ich normalnej cenie.
Rabat, który zostanie przyznany na produkty z sekcji Quick Cross-Sells widoczny jest już na stronie produktu. Dodatkowo jest on wyświetlany również na stronie Koszyka.
Popularne scenariusze promocji
- Kup buty X, a na skarpetki Y i/lub Z dostaniesz rabat -50%.
- Jako właściciel sklepu dodajesz w sekcji QCS butów X konkretne skarpetki Y i Z.
Klient na stronie butów X, decyduje, które skarpetki ( tylko Y, tylko Z, oba Y i Z lub żadne) doda do koszyka razem z butami X. - Kup tego laptopa X, a tę torbę Y kupisz z rabatem 100 zł.
- Jako właściciel sklepu dodajesz w sekcji QCS laptopa X konkretną torbę Y.
Klient na stronie laptopa X, decyduje, czy chce go kupić razem z torbą Y, czy nie. - Kup makaron X i dokup sos do spagetti Y.
Jako właściciel sklepu dodajesz w sekcji QCS makaronu X konkretny sos Y.
Klient na stronie makaronu X, decyduje, czy chce go kupić razem z sosem Y, czy nie.
Dostosowanie tytułu sekcji według potrzeb
Tytuł sekcji Quick Cross-Sells WooCommerce pozwala na wpisanie komunikatu dostosowanego do sytuacji.
Można swobodnie ustawić wspólny tytuł dla wszystkich produktów lub dla każdego z osobna.
Można dodawać dodatkowe wezwanie do działania (CTA) dla każdego z produktów skonfigurowanych w sekcji Quick Cross-Sells WooCommerce
Dodatkowy nagłówek z wezwaniem do działania może wzmocnić przekaz marketingowy lub wytłumaczyć, dlaczego warto dokupić także ten produkt.
Przykład na stronie produktu: