Badania stron internetowych
Rosnące oczekiwania użytkowników stron internetowych lub sklepów on-line powodują, że nawet te najlepiej zaprojektowane i przygotowane mogą okazać się (lub po jakimś czasie stać się) niefunkcjonalne.
Jak zoptymalizować ich działanie, zwiększyć konwersję – a w efekcie – skuteczność? Co zrobić, żeby zidentyfikować słabe punkty, błędy krytyczne, czy wąskie gardła? W jaki sposób skłonić użytkowników do podjęcia akcji na stronie (dokonania zakupu, zapisania się do newslettera, zostawienia danych kontaktowych)? Skąd dowiedzieć się gdzie i jakie zmiany wprowadzić?
Odpowiedzią są badania i testy stron internetowych. W naszej ofercie łączymy najlepsze rozwiązania technologiczne w zakresie planowania, tworzenia oraz rozwoju i obsługi aplikacji internetowych, portali, firmowych stron internetowych i serwisów korporacyjnych – z praktycznym doświadczeniem w prowadzeniu zaawansowanych analiz oraz interpretacji wyników, opartych na specjalistycznej wiedzy z zakresu psychologii, socjologii oraz marketingu.
Na potrzeby klientów realizujemy:
- Badania scenariuszowe (wykonanie określonych czynności na stronie wg przygotowanego scenariusza)
- Testy czasowe (wykonanie określonych czynności w przedziale czasowym)
- Heatmapy (miejsca kliknięć, zatrzymania kursora, scrollowanie strony i inne)
- Nagrania nawigacji użytkowników stron (nagrania całej wizyty użytkownika na stronie, kliknięć, ruchów kursora)
- Ankiety wielomodułowe wraz ze skalowaniem i rangowaniem (wypełnianie przez użytkowników ankiet dotyczących poszczególnych elementów strony, ocena poszczególnych elementów na skali, przypisanie ważności elementom strony lub aplikacji)
- Analizy ścieżek konwersji / analizy lejków konwersji (identyfikacja elementu, w przypadku którego użytkownicy najczęściej opuszczają stronę)
- Analizy formularzy (sprawdzenie, ile czasu zajmuje wypełnienie formularza, które pola są pomijane/zbędne, przy wypełnianiu którego pola użytkownicy opuszczają stronę)
- Analizy wskaźnikowe:
- NPS (prawdopodobieństwo polecenia strony innym użytkownikom)
- CSI (pomiary różnic między oczekiwaniami odnośnie elementów strony a ich aktualną oceną)
- CE (ocena przez użytkownika stopnia wysiłku, jaki ponosi w celu wykonania zadania na stronie)
- Sortowanie elementów (potencjalni użytkownicy sami tworzą mapę i strukturę strony – z dostępnych elementów)